Mnozí z vás ještě pamatují dobu, kdy se obyčejné máslo z kravského mléka a slepičí vejce ocitaly na pranýři kvůli cholesterolu v krevním oběhu. O pár desítek let později se pak z tohoto nesmyslu upustilo. Podobně bylo nakládáno nutričními specialisty i s vlašskými a lískovými ořechy kvůli vysokému obsahu tuku, který brání při hubnutí, a korunu tomu nasadila kokosová mouka a olej pro obsah zdraví škodlivých nasycených tuků.pole s vysázenou pšenicí
Podobný osud stihl i pšenici, ale lidé si jaksi neuvědomují, že pšeničný lepek působí v organismu zdravého člověka problémy tehdy, není-li ve stravě dostatek vlákniny a minerálních látek, což je právě případ bílého pečiva. Pochopitelně je třeba dodržovat zdravotní omezení pro osoby trpící nesnášenlivostí lepku ve všech známých formách, ovšem zdraví lidé by pšenici https://www.nakliceno.cz/psenice/ do svého jídelníčku zařadit měli. Je jednou z nejvýživnějších obilovin na světě, ale přínosná nám je jen tehdy, bude-li s jejími zrny nakládat jako s celistvou potravinou.

Pšeničné klíčky

Na trhu jsou velmi oblíbené pšeničné klíčky. Prodávají se zbavené vody a je v nich ukrytá celá řada látek, které dokážou podporovat léčbu většiny civilizačních chorob. Můžeme si je však vypěstovat i doma, a vězte, že to není proces vůbec obtížný.
Můžete je namočit nejprve přes noc do studené vody, ale podmínkou k úspěšnému klíčení to není. Výhodné je využít speciálních nádob, které usnadňují práci, lze v nich nechat vyrůst i více druhů semen najednou a při častém proplachování se za pár dnů dočkáte klíčků, bez plísní a hniloby. pšeničná zrna
Klíčení také urychluje přeměnu látek obsažených v zrnu na jednodušší stavební kameny (aminokyseliny, jednoduché cukry a vitamíny) a spolu s enzymy si můžeme dopřát dobře stravitelnou a využitelnou surovinu pro výrobu zeleninových salátů, smoothies, polévek a dalších teplých i studených jídel. Pšenice také obsahuje velké množství tryptofanu, což je látka, přispívající k duševní pohodě, vyrovnanosti, a ke snížení sklonu k depresím a agresivitě.